„Život máš ve svých rukou“

Každoroční projekt devátých tříd určený pro žáky šestých ročníků nabízí čtyři intenzivní vyučovací hodiny věnované tématu první pomoci. Po důkladné přípravě v hodinách výchovy ke zdraví si deváťáci připraví osm stanovišť v prostorách malé tělocvičny. Osm skupin šesťáků zde postupně získává teoretické znalosti a praktické dovednosti v poskytování pomoci při zraněních, zlomeninách, otřesu mozku, mdlobách, popáleninách i při resuscitaci. Závěrečné hodnocení projektu probíhá formou testu určeného pro žáky šestých ročníků. Tento test slouží jako zpětná vazba nejen pro šesťáky, ale i pro deváťáky – ověřuje, do jaké míry dokázali deváťáci své mladší spolužáky zaujmout, motivovat a srozumitelně jim předat informace. Zároveň test prověří pozornost a zapojení šesťáků během projektu. Hodnocení tak není jednostranné, ale přináší přínos oběma stranám – rozvíjí odpovědnost starších žáků a aktivní naslouchání mladších.

Průběh projektu podle tříd:

9. 6. 2025 – 19 žáků z 9. B × 18 žáků z 6.B
Jeden žák dosáhl nejvyššího hodnocení: „Jsi znalec první pomoci a během projektu jsi dával pozor.“ Pět žáků získalo hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Zbytek třídy obdržel zpětnou vazbu: „Ve znalostech první pomoci máš zatím velké mezery.“ Celkově panovala přátelská atmosféra. Deváťáci hodnotili projekt stručně: „V pohodě.“ Šesťáci nejčastěji chválili: „Nemuseli jsme se učit“, „byla legrace“, „vázali jsme si ruku“.

11. 6. 2025 – 20 žáků z 9.C × 15 žáků z 6.C
Žáci test zvládli celkově dobře. Nejčastěji se objevovaly tři chybné odpovědi – někteří chybně uváděli, že je nutné rovnat kosti, nerozeznali typy krvácení nebo si pletli mdlobu s bezvědomím. Celkově převládalo toto hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé informace je potřeba si ještě doplnit.“ Nejvíce se žákům líbila stanoviště zaměřená na otřes mozku a správný příchod k raněnému. Program byl všemi hodnocen kladně. Velký úspěch měly zejména příběhy, které si deváťáci vymysleli jako součást scénářů úrazů – například „dívka spadla ze stromu“ a podobně.

12. 6. 2025 - 25 žáků z 9.A × 22 žáků z 6.A
Test zvládlo dvanáct žáků s nejvyšším hodnocením: “Jsi znalec první pomoci a dával jsi během projektu pozor”. Devět žáků: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Jeden žák: “Ve znalostech první pomoci máš velké mezery”. Deváťáci hodnotili projekt jako povedený. Šesťákům se Šesťákům se nejvíce líbila stanoviště věnovaná zlomeninám a krvácení.

17. 6. 2025 – 20 žáků z 9.D × 16 žáků z 6.D
Dva žáci zvládli test na plný počet bodů – „Jsi znalec první pomoci a dával jsi během projektu pozor”. Zbytek třídy získal hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Největší úspěch u žáků mělo stanoviště zaměřené na resuscitaci, které je bavilo nejen svou praktickou náplní, ale i možností vyzkoušet si reálnou situaci. Žáci byli aktivní, spolupracovali a projevovali zájem o probíranou problematiku. Celkové hodnocení projektu je velmi pozitivní.

Copyright © 2025 ZŠ Masarykova Polička. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software vydaný pod licencí GNU General Public License.

Počet návštěv - Dnes: 30 | Včera: 44 | Týden: 413 | Měsíc: 1336 | Celkem: 319723