Info - školní družina
Vážení rodiče,
velice se omlouváme a upřímně nás mrzí vzniklá situace. Čipy nebudou vydávány ve čtvrtek ani v pátek, jak jsme původně uváděli. Přestože jsme je objednávali včas, bohužel nám nebyly dodány v termínu, který nám dodavatel slíbil. Jedná se tedy o komplikaci ze strany dodavatele a přepravní služby, nikoli z naší strany.
Čipy si budete moci vyzvednout v těchto termínech:
pondělí 1. 9. od 7.00 do 16.00
úterý 2. 9. od 7.00 do 11.00 a od 14.00 do 16.00
Děkujeme za Vaši trpělivost a pochopení.
Erika Mitášová, vedoucí vychovatelka
Vážení rodiče,
čipy do školní jídelny můžete vyzvedávat v kanceláři školy (hlavní budova - pravý vchod) v termínu 28.8. - 29.8.2025 v čase od 7.00 - 15.00 hod. Vybíráme vratnou zálohu 100 Kč.
Děkujeme, s pozdravem Alena Stříteská, sekretariát školy
Sportovec roku
S koncem školního roku vyhlašuje kabinet tělesné výchovy každoročně nejlepší sportovce z řad našich žáků druhého stupně, kteří po celý školní rok mohou sbírat body za reprezentaci v různých sportech a jako odměnu si pak odnášejí trika-sportovec roku.
Všem našim žákům děkujeme a gratulujeme za reprezentaci naší školy a přejeme hezké léto.
Prevence 2024/25
Ranní kruhové tréninky
Již několikátým rokem se někteří žáci naší školy dobrovolně chodí „ničit“ před začátkem výuky ranním kruhovým tréninkem, kde posilují pouze vlastní vahou. Tito sportovci mají náš obdiv pro jejich odhodlanost vstávat pravidelně kolem šesté hodiny ranní a dojít/dojet za každého počasí zamakat dobrovolně na svém těle. Trénink se snažíme dělat pro sportovce barevný tím, že využíváme moderní pomůcky: motivační hudbu, TRX, Bosu, Boxovací pytel, Ab Roller a jiné.
Po vzájemné domluvě budeme v této „Rambo-dílně“ pokračovat občasně i v letních měsících, aby žáci zůstali ve formě.
Adéla Fliedrová uspěla v celostátním kole Olympiády v českém jazyce
Výjimečného úspěchu dosáhla naše žákyně 9.A Adéla Fliedrová, která se ve finále celostátního kola Olympiády v českém jazyce umístila na krásném 7. místě.
Soutěž se konala v malebném prostředí tábora Nežárka u Stráže nad Nežárkou a zúčastnili se jí nejlepší mladí češtináři z celé republiky.Ústřední kolo mělo podobu týdenního soutěžního soustředění, v jehož rámci účastníci řešili pět náročných úkolů – dva gramatické, dva slohové a jeden zaměřený na mluvený projev.
Soutěžní úkoly byly tematicky pestré. Například slohový úkol psali soutěžící během výletu na zámek Lužany a zněl: „Zámek jako svědek příběhu“. „Nejtěžší pro mě byl první gramatický úkol, protože jsem ho moc nestíhala a zdál se mi opravdu celkem těžký“, hodnotí Adéla zpětně. „Slohové úkoly byly fajn, s nimi jsem problém neměla.“
Adéla se navíc aktivně zapojila do táborového života – pomáhala připravit divadelní vystoupení, spolupracovala na tvorbě novin a užívala si bohatý doprovodný program. Přestože soutěž měla jasně danou strukturu, byl prostor i pro kreativitu, týmovou spolupráci a nová přátelství.
Adéla dlouhodobě dosahuje vynikajících výsledků nejen v oblasti českého jazyka, ale i v dalších olympiádách a sportovních soutěžích. Děkujeme jí za mimořádnou reprezentaci školy a přejeme jí, ať si svou lásku k češtině uchová i v dalších letech!
Hodně dalších úspěchů v životě i při dalším studiu, Áďo!
„Život máš ve svých rukou“
Každoroční projekt devátých tříd určený pro žáky šestých ročníků nabízí čtyři intenzivní vyučovací hodiny věnované tématu první pomoci. Po důkladné přípravě v hodinách výchovy ke zdraví si deváťáci připraví osm stanovišť v prostorách malé tělocvičny. Osm skupin šesťáků zde postupně získává teoretické znalosti a praktické dovednosti v poskytování pomoci při zraněních, zlomeninách, otřesu mozku, mdlobách, popáleninách i při resuscitaci. Závěrečné hodnocení projektu probíhá formou testu určeného pro žáky šestých ročníků. Tento test slouží jako zpětná vazba nejen pro šesťáky, ale i pro deváťáky – ověřuje, do jaké míry dokázali deváťáci své mladší spolužáky zaujmout, motivovat a srozumitelně jim předat informace. Zároveň test prověří pozornost a zapojení šesťáků během projektu. Hodnocení tak není jednostranné, ale přináší přínos oběma stranám – rozvíjí odpovědnost starších žáků a aktivní naslouchání mladších.
Průběh projektu podle tříd:
9. 6. 2025 – 19 žáků z 9. B × 18 žáků z 6.B
Jeden žák dosáhl nejvyššího hodnocení: „Jsi znalec první pomoci a během projektu jsi dával pozor.“ Pět žáků získalo hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Zbytek třídy obdržel zpětnou vazbu: „Ve znalostech první pomoci máš zatím velké mezery.“ Celkově panovala přátelská atmosféra. Deváťáci hodnotili projekt stručně: „V pohodě.“ Šesťáci nejčastěji chválili: „Nemuseli jsme se učit“, „byla legrace“, „vázali jsme si ruku“.
11. 6. 2025 – 20 žáků z 9.C × 15 žáků z 6.C
Žáci test zvládli celkově dobře. Nejčastěji se objevovaly tři chybné odpovědi – někteří chybně uváděli, že je nutné rovnat kosti, nerozeznali typy krvácení nebo si pletli mdlobu s bezvědomím. Celkově převládalo toto hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé informace je potřeba si ještě doplnit.“ Nejvíce se žákům líbila stanoviště zaměřená na otřes mozku a správný příchod k raněnému. Program byl všemi hodnocen kladně. Velký úspěch měly zejména příběhy, které si deváťáci vymysleli jako součást scénářů úrazů – například „dívka spadla ze stromu“ a podobně.
12. 6. 2025 - 25 žáků z 9.A × 22 žáků z 6.A
Test zvládlo dvanáct žáků s nejvyšším hodnocením: “Jsi znalec první pomoci a dával jsi během projektu pozor”. Devět žáků: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Jeden žák: “Ve znalostech první pomoci máš velké mezery”. Deváťáci hodnotili projekt jako povedený. Šesťákům se Šesťákům se nejvíce líbila stanoviště věnovaná zlomeninám a krvácení.
17. 6. 2025 – 20 žáků z 9.D × 16 žáků z 6.D
Dva žáci zvládli test na plný počet bodů – „Jsi znalec první pomoci a dával jsi během projektu pozor”. Zbytek třídy získal hodnocení: „První pomoc ti není cizí, ale některé znalosti by bylo vhodné doplnit.“ Největší úspěch u žáků mělo stanoviště zaměřené na resuscitaci, které je bavilo nejen svou praktickou náplní, ale i možností vyzkoušet si reálnou situaci. Žáci byli aktivní, spolupracovali a projevovali zájem o probíranou problematiku. Celkové hodnocení projektu je velmi pozitivní.
Hravá angličtina pro páťáky: učení hrou a zmrzlina na závěr!
Letos jsme pro žáky pátých tříd připravili kroužek Hravá angličtina, kde jsme se na jazyk podívali trochu jinak – zábavně, prakticky a bez zbytečného stresu. Každý týden jsme se společně scházeli, hráli hry, zpívali, tvořili a hlavně si angličtinu užívali.
Využívali jsme i moderní technologie – tablety, vzdělávací aplikace, interaktivní videa i online kvízy. Děti si mohly vyzkoušet spoustu různých aktivit, kde se učily reagovat v běžných situacích. Cílem bylo, aby se angličtina stala přirozenou součástí jejich komunikace – a ne jen dalším předmětem ve škole.
Na závěr kroužku jsme si udělali malý výlet do cukrárny, kde si děti mohly samy objednat zmrzlinu v angličtině. Každý si připravil pár vět, procvičili jsme si důležité fráze. Všichni to zvládli skvěle – a sladká odměna chutnala o to lépe!
Kroužek byl plný smíchu, nových slovíček a především radosti z toho, že angličtina může být opravdu zábava. Děkujeme všem dětem za jejich nadšení a těšíme se zase příště!
Atletická všestrannost prvního stupně
Za krásného slunečného počasí proběhla v úterý 17.6. atletická všestrannost pro výběr žáků 3. - 5. ročníků. Mladí sportovci bojovali ve čtyřech disciplínách: sprint, hod míčkem, skok daleký a vytrvalostní běh. Celý závod proběhl v duchu fair play a nejlepší žáci a žákyně byli oceněni diplomem a drobnými cenami.
Děkujeme také žákům 9.A za pomoc při pořádání závodů.
Toulovcovy Maštale
Ve čtvrtek 19. června se třídy 7.C a 7.D vydaly na exkurzi do Toulovcových Maštalí. Startovali jsme v Budislavi a čekala nás devítikilometrová trasa, která rozhodně nebyla pouhou procházkou po rovince. Cesta vedla lesem, po kamenitých stezkách a mezi skalními útvary. Nechyběly ani výstupy do kopců. Úžasné výhledy však za naši námahu stály. Slunce nám přitom celý den příjemně svítilo, takže to byla parádní kombinace pohybu a přírody. Na závěr jsme se odměnili: zastávka ve zmrzlinárně byla přesně to, co všichni potřebovali.
Díky všem za super náladu a těšíme se na další výšlap. Klidně zase s kopci, ale zmrzlina na konci je od teď oficiálně naše tradice.