Čtvrťáci na divadelním představení
První listopadový týden jsme žákům čtvrtých tříd zpříjemnili celodenním výletem do Hradce Králové. Na programu byla návštěva divadelního představení Čtyřlístek v Klicperově divadle. Na jevišti nás přivítala známá komiksová čtyřka z Třeskoprsk. Myšpulín, Bobík, Fifinka a Piňďa svým poutavým a vtipným hereckým výkonem rozveselili nejednu dětskou tvář. Celý příběh moderovala Míša, Husákovo dítě, věrná fanynka a odběratelka Čtyřlístku. Na jevišti nechyběli roboti, zmenšovací pilulky ani naprosto věrohodný yetti. Cestu za kulturním zážitkem i samotné divadelní představení si děti moc užily.
Žáci 4.tříd
Pythagoriáda
Školní kolo Pythagoriády se uskutečnilo 18. října. Do této soutěže se zapojil výběr žáků 6. až 9. ročníků rozdělených do 4 kategorií dle ročníku. Úspěšnými řešiteli se stali žáci, kteří dosáhli 9 a více bodů z možných 15 bodů. Nejlepších výsledků dosáhli: 1. místo v 6. roč. Nela Nespěšná (11 b) a 2. místo Pavel Drobný (9 b) oba z 6.A. V kategorii 7. roč. získala Adéla Fliedrová (14 b), 2. místo Anna Kašová (12 b). 3. místo Jaroslav Jaška. Dalšími úspěšnými řešiteli v 7. roč. se stali: Tereza Cacková, Martin Cacek, Šimon Mach a Leona Soukalová. Všichni jmenovaní jsou ze 7.A. V kategorii 8. ročníků obsadila 1. místo Johana Jelínková (10 b), 2. až 5. místo obsadili tito žáci: Stanislav Urban, Ondřej Bartoň, Matěj Chmel a Radek Totušek (všichni dosáhli na 9 bodů), jde o žáky z 8.A. V kategorii devátých ročníků se umístili na 1. – 2. místě Tomáš Jílek a Filip Nunvář (10 b) a na 3. místě skončila Martina Dalíková (9 b). O postupu do okresního kola, které se koná 22. listopadu, rozhodne okresní komise Pythagoriády.
K dosaženým výsledkům gratulujeme. Vyučující matematiky.
Přírodovědný klokan
V letošním školním roce proběhl Přírodovědný klokan ve středu 12.10.2022. Náročné otázky a úkoly z oblasti zeměpisu, matematiky, fyziky a přírodopisu plnilo 42 našich žáků z osmých a devátých ročníků po dobu 40 minut. Nejlepších výsledků dosáhli: 1. místo Filip Nunvář z 9.A (65 bodů), 2. místo Marek Roušar z 8.A (61 bodů) a 3. místo Adéla Coufalová (55 bodů) z 8.A.
Blahopřejeme.
VČELKA ROBOT
Včeličky z 1.C mají nového kamaráda, který jim pomáhá v rozvoji představivosti, logického přemýšlení a učí je zábavnou formou základům programování. Ve škole máme složitější robotické sady VEX 123, kde již můžeme využívat programovací tabulky (Kodéru) s příkazy. Na tyto roboty s mnoha možnostmi ovládání se velmi těšíme.
Moc děkujeme rodičům, kteří nám tuto robotickou hračku zakoupili.
Podzimní vycházka s úkoly
Ve čtvrtek 20.10.2022 vyrazily třídy 4.C a 9.D na společnou vycházku v rámci vrstevnického programu. Vzájemně si pro sebe připravili úkoly. Nejprve jsme si zahráli hru, při které jsme si museli zapamatovat svoje jména. Čtvrťáci poznávali zvířata, hráli Kimovu hru, házeli šiškami na terč. Deváťáci hledali svého čtvrťáka, skákali jako zajíci, dřepovali, trefovali se šiškami na cíl a počítali příklady, které jim čtvrťáci vymysleli. Na závěr jsme si zahráli matematickou „postřehovku“. Společně strávené chvíle jsme si opravdu užili a těšíme se na další setkání.
Výtvarka v terénu
Podzimní sluníčko nás vylákalo ven i ve výtvarných činnostech. Vydali jsme se do parku, kde jsme si vyzkoušeli výtvarničení bez štětců a barev, zato jsme využili svoje ruce, přírodniny a vlastní nápady. Poskládali jsme paletu podzimních barev, sbírali jsme přírodní materiál, ze kterého jsme pak ve skupinkách tvořili obrazy. Všichni byli velice nápadití. Při jednom jsme si zopakovali i přírodovědu, poznávali jsme, ze kterého stromu je jaký list a přiřazovali k nim plody. Procházku na čerstvém vzduchu jsme si moc užili a určitě to nebylo letos naposledy.
Žáci 5.C a jejich třídní učitelka
Klub deskových her
Od září se opět děti začaly scházet v Klubu deskových her. Klub nabízí dětem už několik let možnost seznámit se s novými kamarády z ostatních tříd a zahrát si společně zábavné deskové hry, které rozvíjejí, postřeh, strategické myšlení, prostorovou představivost, paměť i logické uvažování. Nejoblíbenější jsou hry Super farmář, Catan, Karak, Ubongo a hra Duch, při které o veselé chvíle není nouze. Hrajeme i jazykové hry, např. Kris kros a Scrabble. Každý má možnost si ze široké nabídky her vybrat tu pro něj nejzábavnější.
S. Mohelníková
Čtvrťáci a deváťáci jsou kamarádi
V pondělí 17.10.2022 proběhly první společně strávené chvíle žáků 4.C a 9.D v rámci vrstevnického programu. Čtvrťáci si vylosovali pořadí a pak si vybírali „svého“ deváťáka podle sympatií. Vytvořené dvojice měli možnost se blíže seznámit při výrobě růží z javorového listí.
POZNÁVÁME PŘÍRODU ZBLÍZKA
Ve středu 12. října žáci 2.A navštívili městskou knihovnu, kde se na půdě účastnili programu „Poznáváme přírodu zblízka.“
Po úvodním přivítání byly děti rozděleny do skupin a následně se s radostí vrhly do plnění rozmanitých úkolů. Jedním z úkolů bylo roztřídění listů stromů a keřů, přiřazení k názvům a natrhaným větvičkám. Aby mohly pozorovat listy zblízka, byly jim zapůjčeny lupy. Dalšími úkoly bylo například pozorování šneků a jejich ulit, zkoumání mechu, který mohly sledovat zvětšený pod kamerou. Nakonec si prohlédly pod mikroskopem, jak vypadá část křídla babočky.
Na závěr lze říci, že si děti přírodovědný program užily a dozvěděly se mnoho zajímavostí. Zároveň bych chtěla poděkovat paní Feltlové za skvěle zpracované téma.
žáci 2.A a třídní učitelka
Technohrátky SŠ automobilní ÚnO
Vybraní žáci 9. tříd se 5. října 2022 zúčastnili Technohrátek na Střední škole automobilní v Ústí nad Orlicí. Formou hry jsou žákům představeny všechny studijní obory a prostory dané školy. Tato aktivita by jim měla pomoci a inspirovat je při výběru dalšího studia.
„Technohrátky byly super, užili jsme si je víc než kdykoliv jindy. Skládali jsme obrázky s nejzávažnějšími ekologickými problémy v ČR – odpady, potopy, znečištění atmosféry atd. Lezli jsme na horolezeckou stěnu, ale to nás moc nebavilo. V tělocvičně jsme si vyzkoušeli jezdit na segway a řízení auta na dálkové ovládání. V autoškole jsme vyzkoušeli řízení osobního auta a motorky na trenažérech. V lakovně jsme zkoušeli stříkat pistolí, skládat respirátor pro lakýrníky na čas a roztřídit 16 odstínů jedné barvy od nejsvětlejší po nejtmavší. V dílnách jsme vyměňovali všechny čtyři kola u auta na čas. Pak jsme jezdili na elektrických motokárách. Škoda, že jsme nevyhráli dort, ale to nevadí.“
žáci 9.C